A Chrysler sportkocsijából ugyan csak 16 év után készült el a 25 ezredik példány, de a típus mégis több hasznot hajtott a detroiti vállalatnak, mint sok tömegmodell.
A Viper prototípusát még 1989-ben mutatták be Detroitban, azzal a nem titkolt szándékkal, hogy megmutassák, milyen is lenne a Shelby Cobra korszerű megfelelője. A szinte még befejezetlen autó hatalmas figyelmet kapott, így 1992-re elkészítették a sorozatban gyárható változatot. Ebbe a korábban használt V8-as helyett már a Chrysler 8 literes, V10-es teherautó-motorjának könnyűfém blokkos változata került, amely így is bő 320 kilogrammot nyomott, viszont a maga 400 lóerejével és 630 Nm-es nyomatékával a legerősebb motor volt, amit ekkortájt amerikai sportautóba szereltek. A 450 lóerős, zárt GTS változat 1996-ban készült el, és a következő években végigtarolta a világ legrangosabb hosszú távú autóversenyeit. A második generációt 2003-ban mutatták be, és ebbe már 8,3 literes, 500 lóerős motor került, amelyet nemrég tovább izmosítottak, így a jelenlegi Vipereket 8,4 literes, 600 lóerős V10-essel építik. Ezzel egészen a közelmúltig a Viper volt a legerősebb szériagyártású amerikai sportkocsi, bár a számháborúban nemrég átvette a vezetést a 620 lóerős Corvette ZR1-es.
Sajnos a Viper jövője nem olyan ígéretes, amilyen dicsőséges a múltja volt. Úgy néz ki, a Chrysler új tulajdonosai lemondtak a továbbfejlesztéséről, így igen valószínű, hogy 2011-ben véget ér a pályafutása.