Megújul az Audi S-Tronic váltója

2008.03.19. 13:16 Módosítva: 2011.03.14. 00:00

A dupla kuplungos váltó hosszában beépíthető változatából is elkészült a második generáció, akárcsak a VW hasonló elven működő, de keresztben elhelyezkedő DSG-jéből. Az új szerkezet hétsebességes, és akár 550 Nm maximális nyomatékot is elvisel, szemben a régebbi hatsebességessel, amely maximum 320 Nm átvitelére alkalmas. Ráadásul a hozzá kapcsolt motor fordulatszáma is nagyobb lehet, mivel percenként 9000-es fordulatszámot is elvisel az új váltó. Az Audi azt tervezi, hogy az új váltót nemcsak a korábbi S-Tronicok helyett szerelik majd az újabb modelljeikbe, de a hagyományos, hidrodinamikus automaták és a fokozatmentes váltók helyére is ez a szerkezet kerülhet a legtöbb modelljükbe. Kivételt csak az A8-as és a Q7-es erősebb változatai képeznek majd, amelyekben 550 Nm-nél nagyobb csúcsnyomatékú motorok dolgoznak, ezekbe továbbra is hagyományos automata váltó kerül.