Európában ugyan már az előző generációt sem forgalmazták, de a Maxima azért köszöni, jól van: Észak-Amerikában a Honda Accord és a Toyota Camry sportos alternatívájaként meglehetősen életre valónak bizonyult. Most elkészült egy újabb generáció - szám szerint a negyedik -, amely a japánok szerint stabilabb, csendesebb, és még nagyobb vele örömautózni, mint az elődjével.
A fronthajtású szedán egész sportos formatervet kapott, bár az érdekes lámpák ellenére jóval átlagosabb jelenség, mint az előző generáció. Nyilván nem véletlenül, hiszen igazán sok vásárlót ebben a kategóriában olyan autóval lehet fogni, amely kevesekből vált ki viszolygást, azaz a tervezőknek kerülniük kellett a szokatlan megoldásokat. Műszaki szempontból sem tartogat nagy meglepetéseket a Maxima, a VQ35 jelzésű motor tucatnyi Nissanból lehet ismerős. Az új típusba egy 290 lóerős változat kerül, fokozatmentes automata váltóval, amely fokozatos váltóként is kapcsolgatható, ha a sofőr épp erre vágyik.
Abból, hogy a Nissan nem kínál kisebb motort a Maximához, és azzal dicsekszik, hogy ennek a modellnek a legjobbak a menettulajdonságai a kategóriában, egyértelmű, hogy a sportosabb autóra vágyó családfőket vették célba a típussal, amely Észak-Amerikában a nyár közepétől lesz kapható. Mi legfeljebb szürkeimportból származó példányokkal találkozhatunk majd itthon, hiszen a Nissan az idei évtől prémium márkájával, az Infinitivel igyekszik megvetni a lábát az európai prémium modellek piacán.