A Kizashi tanulmánysorozat harmadik darabja már csaknem sorozatban gyártható autónak tűnik, méghozzá olyan típusnak, amely valóban felveheti a versenyt a Ford Mondeóval, a Toyota Avensisszel, a Honda Accorddal vagy a VW Passattal.
A Kizashi 3 jellegzetes, erőteljes stílusú karosszériát kapott, alacsony ablakokkal, erőteljes övvonallal, rövid csomagtartóval és jellegzetes lámpákkal. Azt gondolhatnánk, hogy a felső középkategóriában már nemigen lehet újat mutatni, de a Suzuki tervezőinek mégis sikerült önálló karakterű autót építeni. Ez nagyrészt az autó arányainak köszönhető: az első és hátsó túlnyúlások rövidek a 2,8 méteres tengelytávhoz képest, míg a tető viszonylag hosszan hátranyúlik.
Spoilerszerűen kialakított csomagtartófedelének, 1,9 méteres szélességének, 1,45 méteres magasságának, mindössze 120 mm-es hasmagasságának, 21 hüvelykes felnijeinek, 255/30-as gumijainak és agresszív orrának köszönhetően ráadásul kifejezetten sportos jelenség a Suzuki nagy szedán-tanulmánya, és ezzel a műszaki tartalom is összhangban van. A kategóriájában kifejezetten rövid, 4,65 méteres autót 3,6 literes, 24 szelepes, kerek 300 lóerős V6-os hajtja, hatsebességes, kézzel is kapcsolható automata váltón és az Advanced i-AWD fantázianevű négykerék-hajtású erőátviteli rendszeren keresztül.
A szériaváltozat persze aligha lesz majd ilyen radikális, valószínűleg kisebb teljesítményű motorokat és kerekeket kap majd, egyszerűbb kialakítású lámpákkal és nagyobb hasmagassággal, de bízhatunk benne, hogy a tanulmány erőteljes karaktere és dinamikus vonásai túlélik a racionalizálást. Bár a Suzuki Európában és Japánban még ötajtós Kizashi tanulmányokat mutatott be, valószínű, hogy 2010-től ennek a négyajtósnak egy leszármazottja lesz kapható az összes nagyobb piacon.