Úgy hírlik, tovább nyesegeti a modellválasztékot a detroiti gyártó vezetése. Ezúttal a terepjáró-kínálat ésszerűsítése a cél: a Chrysler, a Dodge és a Jeep márkák jelenleg 11 különféle terepjáró-típust kínálnak, de a vállalat alelnöke, Jim Press szerint öt vagy hat is elegendő volna.
Azt egyelőre nem tudni, hogy mely típusok pályafutásának vetnek véget, és ez nem is véletlen. A Chrysler eladásainak háromnegyede származik a hobbiterepjáró-szegmensből, így vigyázniuk kell, hogy helyesen döntsenek, és azokat a modelleket tartsák meg, amelyek hosszabb távon is sikeresek maradhatnak. "Meg kell szüntetnünk az átfedéseket, így a felszabaduló erőforrásokat olyan piaci szegmensek meghódítására fordíthatjuk, amelyekben nem vagyunk jelen. Így sokkal nagyobb hasznot remélhetünk a befektetéseinktől" - mondta Press. Olyan, egymáshoz nagyon hasonló típusok biztosan veszélyben vannak, mint a Chrysler Aspen és a Dodge Durango, a Jeep Grand Cherokee és Commander, vagy éppen a Dodge Nitro és a Jeep Cherokee. Ezek a párosok azonos műszaki alapokra épülnek, egymásnak teremtenek házon belül konkurenciát, és sokkal többe kerül a párhuzamos gyártásuk, mint amennyi hasznot hoznak.
A Chrysler azt tervezi, hogy a jelenlegi, 28 típusból álló választékot 19 tagúra szűkíti, és közben megválik 25 ezer alkalmazottjától. Ezzel ugyan csökkenhetnek valamelyest az eladások, de a cég fenntartásának költsége még nagyobb mértékben zuhanhat, így a vállalat sokkal közelebb kerülhet a nyereséges működéshez.