Elkelt a Jaguar és a Land Rover
Hónapok óta tényként hallhattuk különféle forrásokból, hogy az indiai Tata kezébe kerül a Jaguar és a Land Rover, de az eladás tényét csak ma erősítette meg a két cég.
Néhány részlet is kiderült, többek között az, hogy a Tata 2,3 milliárd dollárt fizet a két brit luxusmárkáért, bár ebből csak 1,7 milliárd marad a Fordnál, a maradék 600 millióból a Jaguar és a Land Rover nyugdíjazási programját finanszírozzák. A megállapodás része az is, hogy a Ford, mintegy beszállítóként ellátja a két brit céget motorokkal, váltókkal, karosszériaelemekkel, és más alkatrészekkel, azaz mindennel, amire a működőképesség fenntartásához szükség van. Emellett az amerikai óriás hajlandó segíteni a tervezésben és egyéb fejlesztési munkákban is, így a két márka fejlődése sincsen veszélyben.
Az indiai vállalat első embere, Ratan Tata azt mondta, a Jaguarral és a Land Roverrel hosszú távú terveik vannak, de a szükségesnél nem szeretnének jobban beleszólni a cégek irányításába.
"Minden eszközzel igyekszünk elősegíteni a növekedést, de hagyjuk a dolgozókat és a menedzsmentet, hogy a saját tapasztalataikat felhasználva járuljanak hozzá a sikeres működéshez" - mondta Tata. Elemzők szerint ez annyit jelent, hogy a Jaguar és a Land Rover egyelőre folytatja korábbi tervei megvalósítását, sőt, alighanem megkapják a szükséges hátteret olyan új fejlesztések beindításához, mint az F-Type sportkocsi.
Arról egyelőre nem esett szó, hogy a Ford meddig lesz hajlandó támogatni egykori luxusmárkáit, de valószínű, hogy a Jaguar és a Land Rover önállóságának megerősítésére törekszik majd a Tata. Egyes hírek szerint ebben szívesen lenne partner a Fiat, amelynek épp szüksége volna olyan terepjáró- és luxusautó-platformokra, amilyenekre a legtöbb Jaguar és Land Rover épül, de nyilván akad majd más jelentkező is, amely szívesen rátenné a kezét a Ford által kifejlesztett technikára, némi műszaki segítségért cserébe.