Klubversenygép készül a Nissan 350Z-ből

2008.03.31. 14:48

Amatőr versenyzőknek szánja a Nissan a Fairlady Z Type 380RS Competition jelzésű típust, amely a széria 350Z alapjaira épül.


Galéria - kattintson a képre

A versenygép nem sokkal erősebb, mint az utcai változat. A bevált VQ35HR motor hengerűrtartalmát a gyári tuningműhely, a Nismo szakemberei 3,8 literre növelték, így a teljesítménye 350 lóerőre, maximális nyomatéka 435 Nm-re emelkedett. A többlet lóerők tökéletes kihasználásához persze számos más módosításra is szükség volt. Az utcai változaténál rövidebb áttételezésű váltót, nagyobb igénybevételre méretezett kuplungot és önzáró differenciálművet alkalmaztak. Az ajtók és a motorháztető burkolatát, ahogy az utólag felszerelt légterelőket is karbonszálas műanyagból, az oldalsó és a hátsó ablakokat pedig polikarbonátból készítették, csökkentve az autó tömegét és a súlypont magasságát. Természetesen bukókerettel, Recaro kagylóüléssel és beépített tűzoltókészülékkel szállítják a típust, hogy egy esetleges versenybalesetnek se legyenek végzetes következményei. Természetesen a fékrendszer és a futómű sem maradt érintetlen: az előbbit Brembo alkatrészekből állították össze, az utóbbi pedig széles határok között állítható.

A gyári versenyautót elsősorban a japán Super Taikyu bajnokság számára fejlesztették ki, de számos más nemzeti és nemzetközi bajnokság szabályrendszerének is megfelel, így nem lehetetlen, hogy később a szigetországon kívül is felbukkan majd. A Type 380RS Competition persze a többszörösébe kerül, mint egy széria 350Z, hiszen 28,35 millió jent, azaz átszámítva csaknem 47 millió forintot kérnek érte, de ez ebben a kategóriában egyáltalán nem számít soknak.