A Chrysler alelnöke, Jim Press, aki korábban maga is a Toyotánál dolgozott, meglepő váddal illette a japán óriáscéget a napokban, egy üzleti hetilapnak nyilatkozva.
Azt állította, hogy a Prius hibrid hajtásláncának és nagy kapacitású NiMH-akkumulátorainak fejlesztésére a Toyota egy petákot sem költött, a japán állam állta a kockázatos projekt összes költséget. Jim Press szerint az amerikai gyártók ezért is kerültek hátrányba a japánokkal szemben, bár ez elég gyenge magyarázat arra szintén a Chrysler-vezér által említett tényre, hogy cége képtelen a Priushoz hasonlóan takarékos autókat előállítani.
A Toyota természetesen azonnal tagadta Press állítását, mondván, hogy az utolsó jenig saját zsebből fizették a hajtáslánc fejlesztését, az akkumulátorokat pedig partnerük, a Panasonic készítette, szintén saját költségén. A japánok szerint az egyetlen segítség, amit a kormányuktól kaptak, a Prius vásárlóknak járó adókedvezmény volt, de ebben nincs is semmi szokatlan, hiszen a hibrid autók más országokban is hasonló kedvezménnyel vásárolhatók meg.
Időközben persze a Chryslernél is rájöttek, hogy nem volt túl szerencsés kikezdeni legnagyobb riválisukkal, és magyarázni kezdték a furcsa nyilatkozatot. Azt mondják, Jim Press célja nem az volt, hogy rossz színben tüntesse fel a Toyotát, csupán a japán kormány és a helyi autógyártók szoros együttműködésére próbált utalni, mintegy pozitív példaként, amelyet Amerikában is követni kellene.