Sok szó esik mostanában a General Motors konnektoros hibrid modelljéről, amelyet először 2007 elején állítottak ki Detriotban.
A kitüntetett figyelem persze nem véletlen. A benzinárak növekedése miatt a GM-nek új húzótípusokra van szüksége, és úgy néz ki, az amerikai óriásvállalat az új hibrid hajtésláncú típusnak szánja ezt a szerepet. A típus fejlesztését irányító Frank Weber szerint jelenleg a Volt projekt a General Motors első számú fejlesztési programja, amelynek három éven belül sorozatban gyártható típust kell eredményeznie, méghozzá elfogadható, 20 ezer dollár körüli áron. A Toyota Prius és a Honda Civic Hybrid példája mutatja, hogy ez a cél elérhető, bár Weber szerint még akadnak problémák. Egyelőre azt próbálják elérni, hogy a Li-ion akkumulátorok élettartama elérje a 10 évet, illetve a 240 ezer kilométert, és emellett külső töltés nélkül, tisztán villamos hajtással elmehessen az autó legalább 65 kilométert. Emellett lényeges cél az is, hogy a Volt képes legyen elérni, és hosszabb távon tartani a 160 km/h-s sebességet.
Mindez azért nehéz feladat, mert a GM fejlesztői járatlan úton haladnak. A korábbi hibrid modellek esetében a villamos hajtás csak kiegészítette a belső égésű motorokat, a Voltot viszont kizárólag villanymotor hajtja, üzemanyagot csak az akkumulátor utántöltésére használ az autó. Így - mivel az akkumulátort háztartási elektromos hálózatról is föl lehet tölteni - rövidebb utakon tisztán villanyautóként használható a Volt. Legalább ugyanilyen lényeges előnye a megoldásnak, hogy az akkumulátorok töltésére bármilyen, energia előállítására alkalmas szerkezet használható. Tetszőleges üzemanyagú belső égésű motor, üzemanyagcella, de elméletileg akár gőzgép vagy gázturbina is. A végleges változatba persze hagyományos benzinmotort alkalmaznak majd, elsősorban a fejlesztésre szánt idő rövidsége miatt, bár elképzelhető, hogy ugyanez a motor E85 alkohol-benzin keverékkel is használható lesz.
A Volt tanulmány szokatlan, szögletes formaterve sem marad érintetlen. Egyfelől a szériaváltozat a GM szabványos Delta padlólemezére épül majd, akárcsak a következő Opel Astra, így eleve változtatni kellett az arányain. A koncepció formája sem felelne meg az első számú célnak, azaz hogy a Volt legyen az egyik legtakarékosabb típus a piacon, ezért aerodinamikai szempontból is javítani kell rajta. A fejlesztők 0,3 alá szeretnék szorítani a légellenállási tényezőjét, ami csak gömbölydedebb formatervvel lehetséges. Ugyanakkor a GM szakemberei szerint a Voltnak nem csak a vetélytársaitól kell élesen elkülönülnie, de a GM többi termékétől is különböznie kell, hogy a Toyota Priushoz hasonlóan divatot teremthessen a vásárlók körében.
A GM nehéz feladatot vállalt a Volt projekt beindításakor, de ha sikerrel jár a fejlesztés, az még akkor is hatalmas erkölcsi hasznot hajthat, ha - ahogy a cégvezetés már korábban említette - nyereséget egész biztosan nem termel majd a típus.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Nepperűző
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Közélet
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
