A vártnál is erősebb a Corvette ZR1 motorja

2008.04.25. 12:59 Módosítva: 2011.03.13. 21:44

Bár már az év elején bemutatták a legerősebb Corvette változatot, a GM mindeddig nem közölte, hogy az orrába épített 6,2 literes, kompresszoros V8-as pontosan milyen erős.


Galéria - kattintson a képre

Korábban csak annyit mondtak, hogy a tervezéskor legalább 620 lóerő és 800 Nm nyomaték elérése volt a cél, és ezeket az értékeket sikerült is elérni. Most azonban nyilvánosságra kerültek a pontos adatok: kiderült, hogy az LS9 jelzésű nyolchengeres SAE szabvány szerint 638 lóerő és 819 Nm csúcsnyomaték leadására alkalmas, azaz egyértelműen sikerült túlteljesíteni vele az eredeti elvárásokat. Nem mintha a 18 lóerő plusz sokat számítana - bő 600 ló így is, úgy is sokkal több, mint amennyire bárkinek szüksége lehet közúton -, de a sportkocsik közt a teljesítmény presztízskérdés, és ezzel a Corvette ZR1 egyértelműen beelőzte a nagy rivális Dodge Vipert.


Galéria - kattintson a képre

Emellett az is kiderült, hogy az LS9, bár nyomórudas szelepvezérlésével és mechanikus kompresszorával ősrégi építési elveket követ, igazi különlegesség. A kézzel összeszerelt V8-asba kovácsolt acél főtengely, titán hajtókarok és szívószelepek, nátriumtöltésű kipufogószelepek és alumínium dugattyúk kerülnek, a kenés pedig a versenyautókban használatos száraz karteres megoldást követi. A motorhoz illesztett mechanikus kompresszornak viszonylag alacsony, 0,72 baros maximális túlnyomást kell biztosítania, így a szerkezet kialakításánál a tervezők figyelhettek olyan apróságokra is, mint a csendes működés.

A ZR1-est a GM Amerikában a nyár folyamán dobja piacra, de úgy tudjuk, később Európába is szállítanak a típusváltozatból, amely teljesítménye révén ismét a szupersportkocsik krémjéhez sorolja a Corvette márkát.