Német lapértesülések szerint menet közben alaposan megváltoztak a General Motors tervei a Saab kisebbik modelljének utódjával kapcsolatban.
Eddig úgy tűnt, a 9-3-as következő generációja a jelenlegihez hasonlóan az Epsilon felső középkategóriás platformra épül majd, Németországban kerül gyártásba az Opel egyik gyárában, és 2010-re piacon lesz. A Handelsblatt híre szerint mindebből azonban semmi sem válik valóra, mivel a GM Europe stratégái időközben újragondolták a terveket.
Annak érdekében, hogy a két Saab személyautó-sorozat még véletlenül se jelenthessen házon belüli konkurenciát egymásnak, a 9-3-ast az egy számmal kisebb Delta platformra költöztetik át, ugyanarra a padlólemezre, amely a következő Opel Astra alapjául is szolgál. Így a modellek felesleges szaporítása nélkül szélesíthetik ki a választékot, és a kisebb platform rugalmasságának köszönhetően több változatot készíthetnek a 9-3-asból. A négyajtós szedán és a kombi mellett a rég várt csapott hátú három- és ötajtós kivitel is bemutatkozhat.
A tervek megváltoztatásának persze más mellékhatásai is vannak. Egyrészt így csak 2011-2012-re készülhet el a 9-3-as következő generációja, másrészt a típus gyártása sem költözik el a 9-5-ösével együtt Németországba, ehelyett a kisebbik Saabot továbbra is Trolhattenben, a márka eddigi főhadiszállásán készíthetik.
A General Motors több mint egy évtizede kínlódik a Saab márkával. Az alacsony eladások és a veszteséges működés miatt minden ide befektetett euró megtérülése kétséges, ugyanakkor a választék frissítése és bővítése nélkül esély sincs rá, hogy a márka valaha is magára találjon. Számtalan terv született már a helyzet javítására, de eddig mind elakadt, aminek az az eredménye, hogy a Saabnak csupán csupán két, egyre elavultabb típusa van: a 9-3-as hat, a 9-5-ös tizenegy éve van piacon, így egyre apad azoknak a száma, akik e két típus valamelyikét választják az Audi, a BMW, a Mercedes vagy a Volvo luxusmodelljei helyett.