A Mercedes nemrég felújított luxusroadsterébe is beépítették a Bottroppban valaha gyártott legerősebb motort, azt a 6,3 literes, biturbó V12-est, amely a Brabus Rocketet korábban a földkerekség leggyorsabb szedánjává tette.
A tizenkét hengeres motoron nem változtattak, bár nem is lett volna értelme. 730 lóereje bármilyen személyautó számára sokkal több, mint elegendő, 1320 Nm-es maximális nyomatékát pedig így sem viseli el egyetlen, manapság gyártott, személyautóba szerelhető sebességváltó sem, ezért elektronikusan csökkentették a csúcsértéket 1100 Nm-re. Így is egy speciálisan átalakított ötsebességes automatára volt szükség, hogy megbirkózzon az iszonyú teljesítménnyel, bár erős a gyanúnk, hogy a brutális V12-es még váltó nélkül is elboldogulna a közel kéttonnás karosszériával.
Az R230 jelzésű SL származék természetesen villámgyors: 4 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet, 200-ra 10,5 másodperc alatt gyorsul, a végsebességét pedig elektronika korlátozza 350 km/h-ra. Ilyen sebességek mellett persze már kevés lenne a gyári futómű és fékrendszer, így ezeket az alkatrészeket is kicserélték. Az autó 25 mm-rel került közelebb a földhöz a kőkemény sportrugóknak köszönhetően, gumiabroncsait pedig 17, 18 vagy 20 hüvelykes, kétrészes könnyűfém felnikre szerelik. A fékrendszer elöl 375, hátul 355 milliméter átmérőjű tárcsákból, és hatdugattyús féknyergekből áll. A Brabus roadstere természetesen külsőre is különbözik a szériagyártású SL-ektől, méghozzá legalább részben praktikus okokból. Az első lökhárító hatalmas nyílásaira a motor és a fékek megfelelő hűtése érdekében van szükség, míg a hátul kialakított diffúzor az autó stabilitásának megőrzését segíti nagy sebesség mellett.
Egyelőre nem tudni, hogy mennyibe kerül majd az R230-as egy-egy példánya, de tekintve, hogy néhány Bugattin és Koenigseggen kívül nemigen akad ellenfele az Autobahnon, nyilván akad majd jó néhány elszánt milliomos, aki kifizeti majd a kért összeget, függetlenül annak nagyságától.