A Honda a következő két-három év során teljes benzin-elektromos modellpalettát alakít ki, a Priushoz hasonló, egyedi formatervű családi kompakttal, háromajtós kupéval és egy városi kisautóval.
Az első új hibrid hajtásláncú típus, amely már 2009 első felében a kereskedésekbe kerül, állítólag a világ első üzemanyagcellás szériatípusaként reklámozott FCX Clarity formavilágát örökli, azaz tágas lesz, ötajtós, és teljesen egyedi jelenség. Az sem kizárt, hogy ez a típus fel is váltja a Civic hibrid hajtású változatát, amely hétköznapi külseje miatt nem igazán tudja tartani a lépést a jelképpé vált Toyota Priusszal. Az egyelőre névtelen típus állítólag a kategória legolcsóbb autója lehet, és a Honda évente mintegy 200 ezer példányt szeretne eladni belőle, ezen belül is 100 ezret az Egyesült Államokban.
A következő lépés a CR-Z tanulmány szériaváltozata lesz. Az apró, sportos megjelenésű kupéba várhatóan az IMA hajtáslánc egy erősebb változata kerül, amely átlagon felüli dinamikát biztosíthat az autónak. Így a Honda kínálhatja az első, nagy tömegek számára is megfizethető sportos hibridet, kihasználva a villanymotorok hatalmas, szinte állandó forgatónyomatékából adódó átlagon felüli gyorsítóképességet.
A harmadik újdonság nem önálló típus, hanem a Jazz hibrid változata lesz, amellyel a Honda szintén első lehet valamiben: elsőként kínálhat városi kisautót benzin-elektromos hajtáslánccal. Ilyesmivel eddig még senki nem próbálkozott, elsősorban azért, mert az elektromos segédhajtás plusz költsége vagy az autót tette volna irreálisan drágává, vagy a nyereséget nyelte volna el. Most azonban úgy néz ki, a Honda valahogy megoldotta ezt a problémát. A hibrid Jazz akár Európában is népszerűvé válhat, hiszen a benzin-elektromos hajtás előnyei városi környezetben érvényesülnek leginkább, és a kisautó minden korábbi hibrid autónál közelebb áll az európai ízlésvilághoz.
A Honda új hibridjeinek közös vonása, hogy az összesben hagyományos, Ni-MH akkumulátorokat alkalmaznak majd. Ezek ugyan nehezebbek, és kisebb kapacitásúak, mint a legmodernebb technológiát képviselő Li-ion akkuk, viszont egyelőre sokkal tartósabbak, károsodás nélkül viselik az autókban való felhasználáskor gyakori nagy áramfelvételt, és kisebb a hűtési igényük is.
A Honda hosszabb távon évente mintegy 500 ezer hibrid autót szeretne eladni, ezért már most hozzáfognak a szükséges kapacitás kiépítéséhez. Első lépésként a suzukai Honda-gyárat bővítik és korszerűsítik, így évi 70 ezerről 250 ezerre növelik a hibrid autók előállítására alkalmas kapacitást.