Az új V8-as egyszerre lesz erősebb és takarékosabb, mint az elődje volt, bár teljesítmény dolgában még mindig nem éri el a Ferrari vagy a Maserati szintjét.
A teljesítmény növekedését a britek a lehető legegyszerűbb eszközzel érték el: a motor hengerűrtartalmát 4,3-ról 4,7 literre növelték. Így a V8-as újabb változata 420 lóerő és 470 Nm leadására lett képes, szemben a korábbi 385 lóerővel és 410 Nm-rel. Így a legkisebb Aston Martin 5 helyett akár már 4,7 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-s sebességet, a végsebessége pedig 290 km/h-ra nőtt. Ezek a változások persze kevéssé érzékelhetők a sofőrülésből, legfeljebb az tűnhet fel, hogy a motor alacsonyabb fordulatszámon még jobban húz. A fogyasztás, és ezzel a szén-dioxid-kibocsátás is csökkent, ami szintén nem túl lényeges a vevő szemszögéből. Ha valaki ilyen drága és iszákos autót vásárol, annak néhány deci benzinspórolás nem sokat számít, és valószínűleg a környezetvédelem sem izgatja nagyon, viszont a gyártónak annál fontosabb, hogy közelebb kerüljön az EU szén-dioxid-kibocsátási határértékéhez.
A motoron kívül a V8 Vantage elektronikáján módosítottak érezhető mértékben. A slusszkulcsot például egy intelligens panellel helyettesítik, amely nélkül az autó működésképtelenné válik. Az üvegből, műanyagból és fémből készített aktív kulcsot elsőként a DBS-ben használták, de úgy tűnik, rövidesen minden Aston Martinban a szériafelszerelés része lesz. A másik újítás a merevlemezes navigációs és szórakoztató rendszer, amelyhez már hordozható zenelejátszó is csatlakoztatható.
Szerencsére a sportkocsigyártó vezetése nem érezte szükségét, hogy az autó karosszériájához is hozzányúljon, így az új 4,7 literes változatot egyedül az új, 19 hüvelykes felnikről lehet majd felismerni.