Nem lesznek spórolós Lamborghinik
Az olasz gyártó vezérigazgatója szerint nem valószínű, hogy teljesíteni tudnák az EU vagy az Egyesült Államok tervezett fogyasztási, illetve szén-dioxid-kibocsátási normáit, de ezt nem tartja nagy problémának.
Stephan Winkelmann úgy véli, a Lamborghinik egyszerűen mennyiségüknél és áruknál fogva nem jelentenek igazi veszélyt a környezetre. Tavaly például 2604 autót adtak el, és felméréseik szerint ezekkel átlagban 8000 kilométert mentek a gazdáik, így hiába fogyasztanak sokat a sportkocsik - a Gallardo LP560-4 például 14 litert vegyes ciklusban, 100 kilométeren -, összességében mégis igen kevés káros anyagot bocsátottak a levegőbe, mondjuk a fele ennyit fogyasztó, de negyven-ötvenszer nagyobb példányszámban eladott tömegmodellekhez képest. Winkelmann szerint a Lamborghini nem törekszik jelentős eladásnövelésre, és tömeggyártóvá sem szeretne válni, csupán meglevő, lojális vevőkörét szeretné kiszolgálni, ezért nem is nagyon kell foglalkoznia az üzemanyag-takarékosság kérdésével.
Európában valószínűleg nem lesz probléma ebből a hozzáállásból, mivel a Lamborghini belefér a VW-csoport szén-dioxid-kibocsátási keretébe, Észak-Amerikában viszont meg kell győzniük néhány döntéshozót, hogy nagy fogyasztású autóikat tovább forgalmazhassák. Kíváncsian várjuk, sikerül-e a mutatvány, vagy a Lamborghini lassan ismét az évi néhány száz autót eladó mikrogyártók közé kerül vissza.