A Lancia évekig a másodhegedűs szerepét játszotta az Alfa Romeo mellett a Fiat csoporton belül: foghíjas modellpalettával, jelentősebb újdonságok nélkül küzdött a fennmaradásért. A Musa és az Ypsilon azonban elég sikeres lett ahhoz, hogy az eladástól, vagy a megszüntetéstől megmentse a Lanciát, és arra késztesse a Fiat vezetését, hogy új modelleket fejlesszen a márka számára.
A Delta bevezetése épp folyamatban van Olaszországban, és küszöbön áll a többi nyugat-európai piacon is, így sokan teszik fel a kérdést, hogy merre fejlődhet tovább a Lancia. A márka egyik vezetője, Olivier Francois sokat sejtető választ adott a sablonkérdésre: "Úgy gondoljuk, a Delta és az Ypsilon között még van hely egy harmadik típusnak". Szavaiból az is kiderült, hogy ez a típus is a Grande Punto padlólemezére épülhet, akárcsak az Alfa Mi.To. "A tervezés jól halad, de még nem tisztáztuk, hogy a gyártás kifizetődhet-e" - nyilatkozta végezetül Francois.
A Fiat-csoport azt szeretné elérni, hogy a jelenlegi 150 ezer helyett legalább 300 ezer Lancia készülhessen 2010-re, és a terv megvalósításához szükség lenne az új típusra. A Deltából ugyanis évente csupán 70 ezer példány legyártására készült fel a Fiat, és ez még akkor is kevés, ha a következő Ypsilon, amely valószínűleg a Fiat Panda alapjaira épül majd, sikeresebb lesz, mint az elődje volt. A Grande Punto-alapú Lanciából, amelyet egyelőre Deltina néven emlegetnek, csupán évi 50 ezret terveznek gyártani, de ha a Fulvia kupéból is szériagyártmány lesz, akkor elképzelhető, hogy a két, egyelőre csak hallomásból ismert autó a Deltával együtt már elég új vásárlót tudna elcsábítani a konkurenciától az eladások megduplázásához.