A kompakt Volkswagen ötödik generációja műszakilag jobb, mint bármelyik elődje, de a gyártó számára mégis ez hozta eddig a legkevesebb hasznot. Német lapértesülések szerint a következő generáció fejlesztésénél a tervezők jobban figyeltek a költségekre, így a hatos Golf darabonkénti gyártási költsége 1165 euróval alacsonyabb lesz.
Ez az összeg nem tűnik soknak, de teljes egészében a Volkswagen profitját növeli, hisz az autó fogyasztói árát nem csökkentik. A megtakarítás egyrészt abból származik, hogy az új Golf számos alkatrésze a jelenlegi modellből származik, másrészt a nagyobb tervezett gyártási darabszámból és az okosabb anyagválasztásból. Ekkora megtakarítással állítólag elérhető, hogy a hatos Golf már az első évben nyereséget termeljen, míg elődje az első két évben lényegében a fejlesztési költségeket hozta vissza, és csak utána hozott profitot.