A Focus, a Kuga és a C-Max veheti át az F sorozatú pick-upok és az Explorer terepjárók helyét az amerikai Ford-gyárak egy részében, még az évtized vége előtt. A detroiti óriásvállalat így lekötheti a nagy fogyasztású modellek iránti igény csökkenése miatt kihasználatlanná váló gyártókapacitásait, és olyan modelleket dobhat piacra Észak-Amerikában, amelyek felvehetik a versenyt a japán és dél-koreai konkurencia sikermodelljeivel.
A Ford korábban többször is próbálkozott egyes európai modelljeinek amerikai bevezetésével, változó sikerrel. Az első generációs Mondeón alapuló Ford Contour és Mercury Mistique típusok nem tudtak megkapaszkodni az Atlanti-óceán túlpartján, viszont az első generációs Ford Focust az amerikai közönség is hamar elfogadta. Most azonban kényszerhelyzetben van a Ford. A jelenlegi amerikai modellpaletta jelentős részét kitevő nagy, V8-as motorokkal hajtott, alvázas terepjárói és pick-upjai eladhatatlanná váltak, ami hatalmas veszteséget jelent hónapról hónapra, így nincs idő sok éves fejlesztésekbe fogni: a lehető leggyorsabban kell kelendő újdonságokat bevetni. Nem marad más hátra, meg kell próbálni mihamarabb beindítani az Európa számára kialakított kisebb típusok helyi gyártását. Elvben persze az import is megoldást jelenthetne, ha az alacsony dollárárfolyam miatti átváltási veszteség nem nyelné el a profitiot.
Az első fecske az új Ford Fiesta lesz, amely Mexikóban készül majd az észak-amerikai piac számára, később pedig a Mondeót és a Mazda6 alapú amerikai Fusiont is egyetlen modell válthatja fel a két kontinensen. Ha emellett valóban megkezdődik a Focus, a Kuga és a C-Max amerikai gyártása is, akkor valóban a két modellpaletta egyesítéséről beszélhetünk. Maradnak persze piac-specifikus típusok is, mint a Flex crossover Amerikában, vagy az S-Max és a Galaxy Európában, de a legnagyobb példányszámban készülő típusok 2012-re gyakorlatilag azonosak lehetnek a két kontinensen.