Elkészült a VW Gol harmadik generációja
Brazília legnépszerűbb személyautója vadonatúj műszaki alapokon folytatja pályafutását.
A Gol eddig igazi kövület volt a Volkswagen autói között. Hosszában beépített motorjával egy 70-es évekbeli koincepciót tükrözött, cserébe igen olcsón hozzá lehetett jutni és egyszerű volt a karbantartása. Az új változat már a következő Polóhoz fejlesztett PQ24 jelzésű padlólemezre épül, így jóval korszerűbb. Keresztben beépített orrmotorja révén jobb helykihasználást ígér, és gyártási minőségben is előrelépést jelent. A Gol méretei keveset változtak, 3,9 méteres hosszával 1,66 méteres szélességével, 2,47 méteres tengelytávjával és 1,45 méteres magasságával lényegében egy európai kisautónak felel meg (bár azoknál könnyebb, üresen csupán 934 kilogrammot nyom), de Brazíliában inkább családi autónak használják. A hajtást két helyi fejlesztésű, alkohollal és benzinnel is használható motorral, egy ezres 72 lóerős, és egy 1,6 literes 101 lóerős négyhengeresre bízták.
A brazil ötajtóssal a Volkswagen meg szeretné tartani piacvezető pozícióját a térségben, bár ez egyre nehezebb. Az egyik legnagyobb vetélytársa a nemrég bemutatott Renault/Dacia Sandero, amely méreteiben és szolgáltatásaiban is igen hasonló az új Golhoz, bár a VW-nek sikerült új típusát valamivel olcsóbban piacra dobnia.