A Chery Autóval kötött együttműködési megállapodás körül egyelőre nagy a bizonytalanság, de úgy néz ki, a legkisebb detroiti gyártó mindenképp szeretne egy komoly kínai partnert találni.
Az új jelölt a Great Wall Motors, amely a jelentősebb kínai autógyártók közé tartozik: jelenleg a legnagyobb forgalmú magántulajdonú szereplő a helyi gyártók közül. A kínai vállalkozás annak idején olcsó terepjáróival szerzett nevet magának, de ma már egyterűeket és kisautókat is kínálnak. A Chrysler és a Great Wall állítólag már valamiféle szándéknyilatkozatot is aláírt, de ebben egyelőre csak annyi szerepel, hogy megvizsgálják az együttműködési lehetőségeket. A Chrysler értékes partnere lehet a Great Wallnak, hiszen az amerikaiak a Jeep révén otthon vannak a terepjárók fejlesztésében, ugyanakkor az amerikaiak számára is vonzó lehet a kínai fél olcsó gyártókapacitása, kisautó-gyártási tapasztalata és kiterjedt kínai értékesítési hálózata.
Elvileg, ha a Cheryvel való együttműködés sem esik kútba, és a Great Wall tárgyalások is eredménnyel zárulnak, az a fura helyzet is előállhat, hogy a Chryslernek egyszerre két kínai partnere is lesz, és mindkettőtől értékes segítséget kaphat. Ráadásul az amerikai gyártó a Nissan segítségét is igénybe veszi egyes típusfejlesztési feladatokhoz. Egy ilyen kiterjedt kapcsolatrendszer pedig jelentős segítség lehet a talpon maradásért folytatott harcban.