Az új 500-as ugyan nem várt sikert hozott a Fiatnak, de nem tölti be azt a funkciót, amelyet az olaszok korábbi kisautói. Az eredeti 500-as, a 126-os, a Cinquecento és a Seicento mind kirívóan olcsó, és nagyon apró városi kisautóként aratott, viszont az új 500-as és a Panda is nagyobb, és drágább lett ezeknél a korábbi modelleknél. A Fiat azonban nem hagyhatja, hogy más gyártók prédájává legyen ez a piaci szegmens, így egy új kiskocsi tervezésébe fogott.
Az egyik legendás elődje után Topolino néven ismert apróságot egyelőre a képen látható megkurtított Panda karosszérialemezek alatt tesztelik, de az így is jól látszik, hogy bő harminc centiméterrel rövidebb, mint ötajtós, 3,55 méteres nagytestvére. Ez részben a tengelytáv megkurtításának, részben a rövid és meredek motorháznak köszönhető, amely alá várhatóan csak az új kéthengeres motorokat szerelik majd. Praktikusan csupán kétszemélyesnek tűnik a prototípus, bár a felnőttek számára is kényelmes első ülések mögé várhatóan beszorítanak majd egy szűkös üléspadot, ahol két kisebb gyermeknek, vagy néhány jól kitömött bevásárlószatyornak azért akad elég hely. A formaterv - ha nem is hasonlít majd ennyire a Pandáéhoz - valószínűleg egyszerűbb lesz, mint az 500-asé, nehogy belső konkurenciát jelentsen a drágább típusnak, ugyanakkor nyilván megpróbálják majd aranyosan vonzóvá tenni, hiszen az ilyen kisautókat nagyrészt nők vásárolják Európában.
A Topolino sikerének titka az olcsó, nagy tömegű gyártás, és a sok, más autókból átemelt alkatrész lehet, amelyekkel biztosítható az alacsony vételár. Az előbbi problémát valószínűleg a nemrég megszerzett szerb Zastava üzem révén oldják majd meg: itt akár évi több százezer autó legyártása is megoldható, ha lehet, még olcsóbban, mint a Fiat lengyelországi gyárában. Emellett kisautó-alkatrészekből sincs hiány a Fiatnál, hiszen a Panda és az 500-as számos elemét felhasználhatják a fejlesztés során.