Az E90-es három és fél éve mutatkozott be, így eljött az ideje a modellciklus közepe táján esedékes visszafogott felújításnak. Az időzítés nem véletlen: a BMW-nél összehangolták a új hetes és a megújult hármas bemutatását, talán abban a reményben, hogy a kisebbik modellnek is jut valami a csúcsmodellre irányuló megkülönböztetett figyelemből.
A változások persze csak azokra az elemekre terjednek ki, amelyeket viszonylag egyszerű és olcsó cserélni: az első és a hátsó lökhárítókra és lámpákra, valamint a motorház és a csomagtartó fedelére. Elöl eltűntek a hűtőrács tetejéről a krómdíszek, így a jellegzetes BMW-vesék nagyobbaknak, kerekebbeknek látszanak. A lökhárító alsó részén is erőteljesebbek lettek a domborítások, bár a nyílások elrendezésén lényegében nem változtattak. A motorháztetőn megjelent két plusz él is, a fényszórók formája viszont nem változott, csak a tartalmukat variálták át. Nem érezzük, hogy az összkép jobb lenne, bár sokat nem is rontottak rajta, inkább azt mondanánk, a frissítés előtt elegánsabb volt a 3-as orra, most egy picit agresszívabb. A hátsó rész már más tészta, ott a lámpatest formáját megtörő lépcső érthetetlen fejlesztés, mondhatni direkt formai rombolásnak tűnik.
Műszaki szempontból gyakorlatilag változatlan marad a hármas, csupán a hetesből ismert új, 3 literes, 245 lóerős dízelmotor számít újdonságnak, amelyet a 330d típusba szerelnek be. A belső téren szintén apróbb fejlesztéseket hajtottak végre: néhol újak az anyagok, készítettek a típushoz egy jobb középső kartámaszt, az iDrive rendszer pedig nagyobb, 8,8 hüvelykes monitort kapott, és már rendelhető bele 80 Gb kapacitású merevlemez a zeneszámok tárolására.
Az új heteshez hasonlóan a megújított hármas is Párizsban mutatkozik be októberben, de már a premier után néhány nappal kapható lesz az összes európai BMW kereskedésben.