Úgy néz ki, a Toyota luxuskupéja valódi utód nélkül tűnhet el a kínálatból, pedig a korábbi tervekben még szerepelt egy hasonló, kényelem-orientált, drága kétüléses.
Az ok az érdeklődés drasztikus csökkenése: Észak-Amerikában, a Lexus legnagyobb piacán az idén júniusig csupán 1230 példány fogyott, ami alapjaiban kérdőjelezi meg az SC létjogosultságát. Mindezt csak részben magyarázza a típus kora: igaz ugyan, hogy 2001 óta nagyobb változtatások nélkül tartják piacon, de a kategória talán legismertebb képviselője, a Mercedes SL is csak másfél évvel fiatalabb, és egyáltalán nem mutatja hasonló fáradásnak még a jeleit sem. A Toyota korábban azt tervezte, hogy az LF-A szupersportkocsi műszaki alapjaira építi meg az SC kupé utódját 2009-re, de úgy tudjuk, a programot először elhalasztották két évvel, majd nemrégiben teljesen leállították.
A Toyota Észak-Amerikában sikerre vitte a Lexust az alapítás óta eltelt húsz év során, de az SC sorsa is jól mutatja, hogy a helyzete még messze nem olyan szilárd, mint a piacot uraló három német presztízsmárkáé. Nemzetközi szinten ráadásul még mindig egyértelműen másodhegedűs szerepet játszik a Lexus, pedig már évek óta ott vannak mindenütt, Európától Ázsián át a Közelkeletig, ahol drága autókat egyáltalán el lehet adni. Műszaki szempontból legalább olyan erősek a japán cég termékei, mint a konkurenciáé, így csak arra tudunk gondolni, hogy a visszafogott eredmények oka a jellegzetes, egyedi márkaarculat, illetve a megfelelően agresszív marketing hiánya lehet.