Időről időre felmerül az igény a világ különféle pontjain a bérautókkal kapcsolatos igényeket kielégítő különleges modellek iránt. Sokáig különálló cégek foglalkoztak ezek kielégítésével. A legismertebb példa a London-taxikat előállító LTI, de régebben Észak-Amerikában is létezett ilyen vállalkozás, a Checkers. Bő harminc éve még ez a cég látta el a legtöbb amerikai taxivállalatot tágas és elnyűhetetlen bérautókkal. A Checkers azonban tönkrement, és azóta nemigen próbálkozott senki az űr betöltésével, a taxivállalatok pedig beérték a GM és a Ford nagyobb személyautóival.
Nemrégiben viszont ismét felbukkant egy taxigyártó, a Standard Taxi, amely a képen látható borzalmasan csúnya, de kétségtelenül célszerű járművel próbál betörni a piacra. Az ormótlan doboz hátsó felében négy személy számára alakítottak ki hosszabb távon is kényelmes ülőhelyet, a karosszériát pedig műanyagból készítették, amely sokkal kevésbé érzékeny a városi tülekedésben előforduló apróbb koccanásokra, mint az acéllemez. Ezek a tulajdonságok pedig többet érhetnek egy taxivállalatnak, mint egy szebb formaterv. A Standard Taxi ráadásul olcsón javítható, hiszen a General Motors szabvány SUV-alkatrészeire épül, és még a gyártásában is közreműködhet a detroiti óriásvállalat. A Hummereket gyártó indianai üzemben állítólag már most is van annyi kihasználatlan kapacitás, hogy megindíthassák a taxik előállítását. Úgy tudjuk, ígéretesen haladnak a tárgyalások a két cég között, ami nem is csoda. A Hummernek jól jön, hogy javíthatja üzeme kihasználtságát, a Standard Taxi pedig gyorsan és olcsón juthat eladható autókhoz.
A kísérleti taxikba még hagyományos, 4,3 literes, nyomórudas V6-os és automata váltó kerül, de ezeknek a helyére egy az egyben beférhet a GM Two-Mode hibrid hajtáslánca is, azaz a Standard Taxi akár különlegesen alacsony fogyasztású változatokat is kínálhat rémes külsejű autójából, különösebb többletbefektetés nélkül.