A hír ugyan nem hivatalos, de hihető: a Fiatnál már dolgoznak a kisautó benzin-elektromos változatán, amely különlegesen alacsony fogyasztással kombinálhatja a múltidéző stílust.
A legújabb pletykák szerint a hajtásláncba az a vadonatúj kéthengeres motor kerül majd, amelyet eddig csupán vázlatos beszámolókból, és a tavalyi Panda Aria tanulmányautóból ismerhetünk, de rövidesen gyakori vendéggé válik a Fiat kisebb típusaiban. Azt egyelőre nem tudni, hogy a 700, vagy a 900 köbcentis változatot használják-e fel a hibrid 500-ashoz, de biztos, hogy a villanymotor mellé a legtakarékosabb kivitel kerül. Az olaszok célja állítólag az, hogy a kisautóval 3 l/100 km-es átlagos fogyasztást, és 90 g/km-es átlagos szén-dioxid-kibocsátást érjenek el.
Egy ilyen komplikált és vadonatúj rendszer kifejlesztése persze lassú folyamat, hiszen az utolsó csavarig tökéletesnek kell lennie amikor piacra kerül, így a hibrid 500-as megjelenésére 2011 előtt nemigen kerülhet sor, viszont legalább egy tanulmányautóban állítólag már jövőre megismerhetjük a Fiat benzin-elektromos hajtásláncát.