Vadonatúj tanulmányautót leplezett le a Saab tegnap Detroitban, egy váratlan sajtóeseményen. A 9-X Air lényegében a tavasszal Genfben bemutatott 9-X BioHybrid tanulmány vászontetős változata, ahol lényegében csak a tetőpanelt hagyták el, és az autó hátulját alakították át alaposabban.
A hajtáslánc maradt a régi: az autót továbbra is egy villanymotor és egy 1,4 literes, E85 alkohol-benzin keverékkel működő belső égésű motor hajtja. Ez utóbbi 200 lóerős, bár ha tisztán benzinnel használják, csak 170 lóerő leadására képes. A nyitott karosszéria persze kevésbé kedvező aerodinamikai szempontból, és a tető hiánya miatt beépített merevítések nehezebbé is teszik a csukott változatnál, ezért az Air valamivel gyengébben gyorsul, mint a BioHybrid: 7,9 helyett 8,1 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet.
A 4,43 méter hosszú, 1,39 méter magas és 1,83 méter széles autóról már korábban is hallhattunk olyan pletykákat, hogy a kompakt Saab 9-1-es előfutárának tekinthető, de ez nyilván csak részben igaz. Elképzelhető ugyan, hogy a majdani szériagyártmány számos stíluseleme megegyezik majd a 9-X tanulmánysorozat újabb tagjainak egyes részleteivel, de úgy véljük, a GM ennél azért jóval praktikusabb autót szán az 1-es BMW, az Audi A3-as, illetve a Volvo C30-as ellenfeléül.