A német tuningcég továbbfejleszti Porsche technikára épülő szupersportkocsiját. A GT9 következő, R jelzésű változata aerodinamikai szempontból még átgondoltabb karosszériát, és nagyobb teljesítményű motort kap, így van esélye megdönteni az utcai autók abszolút sebességi világrekordját.
Az autó külsőre nem változik túl sokat, csak néhány plusz beömlőnyílás, az új hátsó szárny és a nagyobb első légterelő árulja el, hogy nem az eddig is ismert változatot látjuk. Ezek elvben ugyan rontják az autó légellenállását, de szükség van rájuk, hogy az átdolgozott, 4 literes, turbófeltöltős, hathengeres boxermotor 1120 lóereje uralható maradjon, és a hűtéssel se legyen probléma. Már a 987 lóerős alapváltozat is a földkerekség leggyorsabb utcai autói közé tartozott, a próbák során elérte a 409 km/h-s sebességet és ezzel megelőzte a Bugatti Veyront, viszont a világrekordhoz ez már kevésnek bizonyult: azt az amerikai SSC Ultimate Aero tartja 411 km/h-val. Az új változatnak azonban van esélye rá, hogy a csúcsra jusson - legalább addig, amíg valaki úgy nem dönt, hogy épít egy 1500 lóerős utcai autót, ami nehéz, de korántsem lehetetlen feladat.
Egyelőre nem tudni, hogy a 9ff egyedi példánynak szánja-e a GT9R-t, vagy ebből is készítenek néhány szériapédányt. A korábbi GT9-es gyártását sem viszik túlzásba - összesen 20 példány készül belőle, egyenként 498 ezer eurós áron - és az R változat nyilván még drágább lesz.