A Porsche a vásárlói igényekre adott válaszként minősíti azt a döntését, hogy 2009 februárjától dízelmotorral is árulják majd a Porsche SUV modelljét, a Cayenne-t. A háromliteres, V6-os TDI-t az Audi Motor Hungaria győri motorgyárában készül, legnagyobb teljesítménye 240 lóerő, nyomatéka pedig eléri az 550 Nm-t. A motor felhasználását megkönnyíti, hogy a vele műszakilag rokon VW Touaregben és az Audi Q7-ben is alkalmazzák – igazából csupán szándék és kereskedelmi politika kérdése volt ez a döntés.
Mint emlékezetes, az elmúlt egy-másfél évtizedben a Porsche modelljei komoly műszaki átalakuláson mentek át: a középmotor, a vízhűtés megjelenése után a Cayenne piacra dobása is vegyes visszhangot váltott ki, de az idő igazolta a döntéseket. Igaz, többször hangoztatták, hogy nem lesz dízelmotoros Porsche, de a fogyasztáscsökkentési törekvések miatt nem kerülhették el ezt a lépést: a dízel Cayenne norma szerinti fogyasztása, a széria Tiptronic S automata váltóval 9,3 l/100 km, ami 244 g/km széndioxid-kibocsátást jelent. Márpedig ez lényegesen kevesebb, mint a benzines modelleké, ahol 310-378 g/km közöttiek, motortól függően. A kilencliteres fogyasztási álomhatár alá az évtized végére ígért hibrid Cayenne merészkedik először.