A Volkswagen kompakt kupéja egy valóban brutális, több mint 250 lóerős változat után kiált, és a legfrissebb pletykák szerint készül is egy ilyen, de nem a Golfból ismert technikával.
A legerősebb VW kompaktokat eddig kis hengerszögű V6-os motorral készítették, és úgy tudjuk, eredetileg a Sciroccóból is terveztek egy ilyen változatot a Golf R32-esből ismert 3,2 literes, 250 lóerős hathengeresével. A legújabb hírek szerint azonban félretették ezeket a terveket, és újrakezdték a tervezést az Audi S3-as kétliteres, 265 lóerős turbómotorjának felhasználásával. Az ok természetesen a feltöltős motor alacsonyabb átlagfogyasztása és szén-dioxid-kibocsátása, de ezzel a megoldással egyébként is mindenki jobban jár. A turbómotor nem csak erősebb és takarékosabb, de könnyebb is, így az autó súlyelosztása is közelebb maradhat az ideálishoz. Ráadásul a gyári mérnököknek is egyszerűbb dolguk lesz, hiszen a 320 lóerős GT24 versenyváltozat is ugyanezzel a motorral készült, így eleve vannak tapasztalatok ezzel az összeállítással.
A csúcs-Sciroccót, amelyet egyelőre R20T néven emlegetnek, várhatóan 2010 elején mutatják be, nagyjából egy időben a típus Észak-Amerikai premierjével.