A Bologna Motor Show-n bemutatkozó Volkswagent egyelőre tanulmányautónak nevezik, de ez félrevezető: hiába is keresnénk rajta szokatlan, jövőbe mutató részleteket.
Sokkal inkább a Scirocco csúcsváltozatának prototípusát tisztelhetjük benne, amelyet korábban R20T-ként emlegettek a szaksajtóban. Az autóba az Audi S3-asból ismert kétliteres turbómotor 270 lóerős változata került hatfokozatú DSG váltóval. Az autó többi részletét is a megnövekedett motorteljesítményhez igazították, így a fékrendszert négydugattyús féknyergek teszik hatékonyabbá, a futómű állítható kivitelű, és a karosszérián is több helyen módosítottak. Az első lökhárító mélyebbre nyúlik, és nagyobb légbeömlőket kapott, a motorháztetőn két nagy nyílást alakítottak ki, a hátsó ajtó felső peremére egy feltűnő légterelő került, a két vaskos kipufogóvég pedig nagyméretű diffúzort fog közre a hátsó lökhárítón. A német tuningmesterek ennél jóval látványosabb Scirocco-változatokat is kiállítottak a múlt héten Essenben, de a Studie R kiválóan illene a gyári sportkompaktok mezőnyébe.
A prototípus bemutatása azt igazolja, hogy az R20T-ről szóló pletykák, ha nem is feltétlenül pontosak, egyáltalán nem alaptalanok. Azt láthatóan a Volkswagennél is felismerték, hogy a márka leglátványosabb modelljéből érdemes volna olyan változatot készíteni, amely legalább olyan jól megy, mint ahogy a formája alapján képzelnénk. A Studie R azonban egyelőre nem több puszta ígéretnél, és csak reménykedhetünk benne, hogy a közeljövőben valóra váltják.