Benzinnel és gázzal egyaránt használható a Golf VI legújabb változata, amelyet a Bologna Motor Show-n mutatott be a Volkswagen.
Az autóba a VW bevált 1,6 literes benzinmotorjának 98 lóerős változata kerül, amelyet úgy alakítottak át, hogy hosszabb távon is elviselje a gázhajtással járó igénybevételt. A Golf BiFuel benzinnel használva 7,1 litert fogyaszt 100 km-en, vegyes ciklusban, és 169 g/km a szén-dioxid-kibocsátása. A kisebb energiatartalmú cseppfolyósított autógázból jóval többet, 9,2 litert éget el 100 kilométeren, cserébe viszont csupán 149 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként, és a németországi autógáz-árak mellett bő 25%-kal olcsóbban használható. A kétféle üzemanyag persze külön tartályba kerül - a 41 literes gáztartályt a pótkerék helyére szerelik - ami az egy feltöltéssel megtehető távolságot nagyjából 1100 kilométerre növeli.
A gázüzemű autók nagy részét eddig egyszerű benzinmotoros modellekből alakították át utólag beszerelhető készletek segítségével, ezért számos autógyártó el is hanyagolta ezt a piaci szegmenst. A gázhatjású Golf bemutatása azonban azt mutatja, hogy ez a helyzet rövidesen megváltozhat. A legtöbb európai országban ma már komoly gázkút-hálózat működik, és a jelenlegi gazdasági helyzetben az a néhány ezer vásárló is számít, akiket egy ilyen típussal meg lehet nyerni. A gázzal is használható gyári modelleknek kétségtelenül jelentős előnyei vannak az utólag átalakított autókkal szemben. A törésteszteken gáztartállyal együtt vesznek részt, így várhatóan biztonságosabbak, az átépítés miatt nem veszik el a garancia, a szervizháttér is biztosított, és kevésbé valószínű, hogy a gázzal való használat miatt károsodik a motor.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a Golf BiFuel gyártásba kerül-e, és ha igen, mikor és mely piacokon kezdik forgalmazni, de a VW aligha hagy ki egy ilyen lehetőséget, hiszen a gyártása nem járna nagyobb többletköltséggel, és nyilván számos vásárló akadna - köztük a flottaüzemeltetők egy része - aki hajlandó kifizetni néhány száz eurónyi többletet cserébe az olcsóbb üzemeltethetőségért.