Várhatóan több hónapot vesz igénybe a svéd autógyár eladása, de a Fordnak hatalmas segítséget jelenthet, ha sikerül végrehajtani a tervet.
A legújabb becslések szerint ugyanis akár hatmilliárd dollár is befolyhat a Volvo eladásából, ami már önmagában is elég lehet a Ford számára a válság mélypontjának túléléséhez. Egy autógyár értékesítése persze nem egyszerű feladat: mielőtt túladnának rajta, a Volvót le kell választani a Fordról, és olyan állapotba kell hozni, hogy önállóan is működőképes legyen. Ezen felül a svéd gyártó vezetői folytatják a cég átszervezését annak érdekében, hogy a lehető legkisebb veszteséggel működhessen, mire az első vásárlókkal megkezdik a tárgyalásokat. Ez a folyamat a Ford szerint akár 2009 tavaszáig is elhúzódhat.
Két lehetséges vásárló már most határozottan kijelentette, hogy biztosan nem vásárolja meg a Volvo Carst: a svéd állam és a korábbi tulajdonos, a Volvo csoport ugyan nem szeretné megvenni az autógyártót, viszont azt ígérték, hogy ahogy lehet, segítik a tulajdonosváltást.
Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!