Villanyautó-prototípus a Tatától

2008.12.04. 15:44

Kicsi és lassú a Tata Electric, de legalább kipufogógázt nem termel.

Az Electric lényegében a Tata Indica elektromos változata, amelybe egy 54 lóerős, és 95 Nm csúcsnyomatékú villanymotor került. Az akkumulátorok túlsúlyát is cipelő jármű így nem valami virgonc, 9 másodperc alatt gyorsulhat 60 km/h-ra, és legfeljebb 120 km/h-s sebességgel haladhat. Ráadásul hiába alkalmaztak az indiai mérnökök korszerű Li-ion akkumulátorokat, a györstöltés problémáját egyelőre nem sikerült megoldaniuk, így amikor legkésőbb 200 km megtétele után lemerülnek a telepek, a nyolc órás töltési ciklus következik.

Az indiai villanyautót persze egyelőre csak arra szánja a Tata, hogy megmutassa, mérnökei már elkezdtek foglalkozni a villanyautó-kérdéssel, gyártásról, vagy akár csak tesztüzemről egyelőre szó sincs. A jármű hátrányos tulajdonásgai pedig a legtöbb mai villanyautót egyformán érintik, hiszen a mai akkumulátorok korlátaiból fakadnak.