Három környezetbarát tanulmányautóval készül meglepni a Mercedes a Detroit Motor Show látogatóit. Mindhárom a Blue Zero, azaz kék nulla névre hallgat, úgy tudjuk, mindhárom ugyanúgy néz ki, és hogy teljes legyen a képzavar, mindhárom zöld.
A tanulmány-trió tagjai közt a hajtáslánc jelenti az elsődleges különbséget. A Blue Zero E-Cell villanyautó, Li-ion akkumulátorokkal, 100 kW-os (137 lóerős) és 320 Nm csúcsnyomatékú motorral, csupán 100 kilométeres hatótávolsággal, és két órás akkutöltési idővel. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy városi használatra, esetleg napi ingázásra alkalmas, hosszabb utazásra nem. A hajtáslánc elektromos része a másik két tanulmányban is ugyanilyen, viszont az E-Cell Plus nevű változatban benzinmotorral, az F-Cellben pedig hidrogénnel táplált üzemanyagcellával növelik a hatótávolságot. Az előbbi tűnik az életképesebb alternatívának: itt az akkumulátorokat lemerülésük esetén a Smartból átemelt háromhengeres turbómotor kezdi újratölteni, így akár 600 kilométer is megtehető vele, igaz, némi környezetszennyezés árán.
A Blue Zero tanulmányok persze nem csak a jövőbe mutató hajtáslánc-variációk miatt érdekesek. A karosszéria ugyan a jelenlegi B osztály vázszerkezetének felhasználásával készült, de számos új stílusjegyet visel magán, amelyekkel egyes vélemények szerint a legkisebb Mercedesek következő generációján is találkozhatunk majd. Ilyen a különös, lefelé dőlő hűtőmaszk, az autó oldalát díszítő íves élek - kicsit Seatos-BMW-s dájnamiklájn stílusban - és az érdekes, talán leginkább lángnyelvre emlékeztető első lámpák.
A tanulmányok persze egy távolabbi jövő képét mutatják, hiszen a lítium-akkumulátorok és az üzemanyagcellák ma még túl drágák és érzékenyek ahhoz, hogy tömeggyártású autókba kerülhessenek, így a Blue Zero trió ma még csak arra jó, hogy megmutassa, a Mercedes is hasonló intenzitással fejleszti saját villanyautóját, mint a többi nagy autógyártó.