A Porschét manapság sok kritika éri viszonylag nagy átlagfogyasztású autói miatt, ezért szerveztek egy próbautat, hogy bizonyítsák, megfelelő stílusban vezetve egy 911-es étvágya is visszafogható.
A próbára persze egy kiváló sofőrt szereztek: a 80-as évek sikeres autóversenyzőjét, és napjaink neves autós szakíróját, Klaus Niedzwiedzet kérték fel a feladatra, aki bizonyította is rátermettségét. Sikerült 6,7 l/100 km-es átlaggal teljesítenie a 648 kilométeres túrát, igaz, ennek érdekében csupán a töredékét használta ki a hathengeres motor 345 lóerejének. Az alacsony átlagfogyasztáshoz persze az útvonal megfelelő megválasztása is hozzájárult: csupán 30 kilométernyi volt a városi, és 190 kilométer az országúti szakasz, a össztáv nagy részét autópályán tette meg a Porsche Carrera, ráadásul viszonylag lassan, 84 km/h-s átlaggal. Niedzwiedz trükkje az volt, hogy igyekezett a sebességen minél kevesebbet változtatni - zömmel a 90 és 130 km/h közti tartományban autózott - a motor fordulatszámát pedig percenként 1800 és 2000 között próbálta tartani.
A Porsche autóit persze nem azért vásárolják, hogy azután nagypapás stílusban közlekedjenek velük, így a legtöbb tulajdonos számára a szabványos ciklusban mért 9,8 literes gyári átlagfogyasztás-adat is elérhetetlennek tűnhet. Klaus Niedzwiedz viszont újra bizonyította azt az ősrégi tételt, amely szerint a fogyasztás elsősorban a sofőr lábán múlik, és csak másodsorban az autó képességein.