SLR Stirling Moss: az utolsó McLaren Mercedes

2008.12.19. 10:25

A Detroit Motor Show-n leplezik le az SLR szélvédő nélküli speedster változatát, az utolsó utcai Mercedest, amely még a McLarennél készül.

Az 1950-es évek legendás brit autóversenyzőjéről, Stirling Mossról nevezték el a kétüléses sportkocsit, nem is véletlenül. Az ablakok nélküli SLR új, keskeny első lámpáival és alacsony, felfelé nyíló ajtóival egyértelműen arra a Mercedes 300 SLR-re emlékeztet, amellyel Moss megnyerte az 1955-ös Mille Migliát. Már első ránézésre is egyértelmű, hogy nem egyszerűen egy lecsapott tetejű SLR-t látunk: csaknem az összes karosszériaelem vadonatúj, és így a gyártás végére sikerült elérni, hogy az autó külseje tökéletes összhangot mutasson. Az első légbeömlő két bordája végre oda került, ahová való, a versenyautókat idéző orrdomborítás alá, az oldalsó kopoltyúk és az övvonal hátsó részének íve pedig még látványosabbá teszi az autót, mint bármelyik elődjét. Valószínű, hogy ezzel az új formával még éveken át sikeresen gyárthatnák az SLR-t, akár csukott karosszériával is, de erről persze szó sincs: csak speedsterként készül a Stirling Moss, méghozzá csupán 75 példányban.

A mechanikus alkatrészek egy az egyben az SLR 722-esből érkeztek, azaz az 5,5 literes, kompresszoros V8-as 650 lóereje automata váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. A könnyebb és kisebb légellenállású karosszériának köszönhetően azonban ez a McLaren Mercedes szupersportkocsi leggyorsabb változata: a végsebessége a gyári adat szerint 350 km/h, és 3,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra. Ráadásul a szélvédő hiánya miatt gyakorlatilag kötelező bukósisakban valószínűleg bármely ma gyártott, hasonló teljesítményű autónál intenzívebb sebességélményt nyújt.

Egy-egy ilyen autóhoz persze nem lesz könnyű hozzájutni, és nem csak a 750 ezer eurós vételár miatt: a Mercedes csak a leghűségesebb SLR-vásárlóknak ajánl fel egy-egy példányt megvételre.