Az olaszok drasztikus teljesítménynövelés helyett a luxusszedán hangulatát igyekeztek sportosabbá tenni.
A Quattroporte Sport GT S-be ugyanaz a 4,7 literes V8-as kerül, amelyet az S változatból már ismerünk, igaz, a motorelektronika átprogramozása és az új kipufogórendszer révén a teljesítménye 430-ról 433 lóerőre nőtt. Ez azonban csak az átalakítások mellékhatása: a mérnökök elsődleges célja az volt, hogy a vezetési élményt tegyék sportosabbá. A motor áthangolásakor is az volt az elsődleges cél, hogy gyorsabbá tegyék a V8-as reakcióját, és az új, és ércesebb, mélyebb hangokat csaljanak elő a pneumatikus szelepekkel vezérelt kipufogórendszerből. Ezen kívül változtattak a váltó vezérlőprogramján is, így javíthattak a kapcsolások sebességén is.
A gyári sportváltozatban persze nem csak a hajtáslánc új: a futóművet merevebb rugókkal és nagyobb csillapítású lökésgátlókkal hangolták át, amelyek lehetővé tették, hogy csökkenjen az autó hasmagassága, és kanyarban még kevésbé dőljön meg a karosszéria. A Sport GT S külsőre is eltér a Quattroporte S-től: a hűtőrácsa fekete, az orrát díszítő háromágú szigonyba vörös díszítések kerültek, a karosszéria színére fényezik a kilincseket, és nagy, ovális, fekete kipufogóvégeket kap az autó. Belül bőrrel és Alcantarával burkolt sportülések, illetve karbonszál-mintás és fémszínű díszítések teremtik meg a hangulatot az örömautózáshoz.
A Quattroporte legsportosabb változatát a Detroit Motor Show-n leplezik le, azzal a nyilvánvaló szándékkal, hogy még vonzóbbá tegyék az olasz luxusszedánt a vásárlók számára.