A Buick márka, sőt, talán az egész GM számára kulcsfontosságú modellt mutatnak be Detroitban: az új LaCrosse nem csak Észak-Amerikában, de a népi Kínában is meghatározhatja a Buick szereplését a következő négy-öt évben.
Az autó formavilága ismerős lehet: szinte megegyezik a tavaly tavasszal, Pekingben bemutatott Invicta tanulmányéval . Az oldalt végigfutó lendületes, kettős ívű él, a lámpák és a hűtőmaszk formája és az alacsony ablaksáv is egy az egyben ugyanolyan, mint az egykori koncepció-autón, csak néhány jelentéktelen részletet módosítottak a tervezők. Az autó arányai érzésünk szerint nem a legtökéletesebbek, de a tervezőknek e tekintetben aligha volt bőséges mozgásterük, hiszen a GM szabványos Epsilon II padlólemezét kellett felhasználniuk, amelyet eredetileg az Opel Insignia számára terveztek. A végeredményt így sem neveznénk unalmasnak, vagy csúnyának - a legtöbb vásárlót aligha zavarja majd a kissé hátracsúszott első tengelyvonal.
Az új LaCrosse nem csak az alkalmazott padlólemez révén áll rokonságban az Insigniával. A tervezési munka nagy részét is az GM Europe rüsselsheimi központjában végezték ugyanazok a szakemberek, akik az Opel csúcsmodelljét is készítették, mivel a GM összes középkategóriás modelljének fejlesztését erre a részlegre bízta néhány éve. A LaCrossse esetében állítólag igen nagy hangsúlyt kapott a rezgések és zajok csökkentése - ezt a célt szolgálja a laminált üvegek alkalmazása, a négy helyett hat ponton felfüggesztett motor, a korábbinál 20%-kal merevebb karosszéria és a tripla ajtószigetelések. Egy luxusautótól, aminek a LaCrosse-t szánják, persze el is várható, hogy csendes legyen, de a sok szigetelésnek, és a biztonságnak ára van: a legegyszerűbb változat is 1,74 tonnát nyom, ami még manapság is soknak tűnik.
A nagy tömeg ellenére a LaCrosse aligha kelti majd lusta autó benyomását, hiszen a motorválaszték két korszerű V6-osból áll majd. Az alapmodellekbe 3 literes, 255 lóerős motor kerül, míg a drágább változatokhoz 3,6 literes, 280 lovas hathengeres jár. Minden változatba ugyanaz a hatsebességes, HydraMatic 6T70 jelzésű hagyományos automata váltó kerül. A jobban felszerelt kivitelekhez ráadásul összkerék-hajtást is rendelhet majd a vásárló - ugyanazt a Haldex által szállított rendszert, amelyet a Saab is használ. Az autó felszereltsége természetesen mindent tartalmaz, ami egy korszerű középkategóriás luxusmodelltől elvárható: korszerű fedélzeti elektronikát, kétzónás klímaberendezést, teljes biztonsági felszerelést, sőt, akár aktív csillapítású futóművet is kínálnak a LaCrosse-hoz.
A Buick néhány éve még első helyen állt a GM megszűntetésre esélyes márkái között: az alacsony kereslet miatt kevés pénzt fordítottak a fejlesztésére, így könnyen az Oldsmobile sorsára juthatott volna. Ma azonban már biztos a túlélése, és ez elsősorban Kínának köszönhető, valamilyen megmagyarázhatatlan okból ugyanis sláger lett a Buick a távol-keleti országban, ahol kemény vetélytársa az Audinak, és a többi nagy nemzetközi luxusmárkának. A LaCrosse-t már eleve a kínai GM leányvállalat bevonásával tervezték - főleg a formatervezési és a finomhangolási fázisban segítettek a Sanghajban dolgozó szakemberek - így jó eséllyel ez a Buick is sikeres lesz Kínában, de azon sem lepődnénk meg, ha Észak-Amerikában is feltámasztaná a márkát.