A kanadai Wingho Auto Classique egy újabb Porsche 911-es átiratot kínál, talán a legkülönösebbet, amelyet valaha láttunk.
A 911-es igazán népszerű a sportkocsikat átdolgozó cégek között, hiszen nagy teljesítményt és megbízható műszaki alapokat kínál, de a legtöbb tuningcég az autó alapvető elrendezését érintetlenül hagyja - legfeljebb néhány feltűnő spoilerrel, vagy felfelé nyíló ajtóval, esetleg malomkő-méretű felnikkel próbálják feldobni az eredeti formát. A kanadai Wingho - egy koreai bevándorlók által alapított családi vállalkozás - azonban felrúgott minden szokást: háromüléses versenygépet fabrikáltak a stuttgarti klasszikusból. A W3 Tripostóban ugyan felfedezhetők a Porsche gyökerek, de ez inkább csak a márka iránti tiszteletnek köszönhető, hiszen a karosszéria burkolata teljes egészében saját készítésű, és sokkal inkább emlékeztet az 1950-es évek ultrakönnyű versenygépeire, mint a mai utcai 911-esekre. Ráadásul itt a sofőr középen foglalhat helyet, az utasok pedig a két oldalán, kissé hátrébb helyezkedhetnek el - már ha van hozzá kedvük. A keskeny szélvédő ugyanis csak a sofőrt védi teljesen a menetszéltől, az utasoknak érdemes bukósisakot húzniuk.
Az eredeti hajtásláncot nem módosítják az átalakítás során, viszont az új karosszéria jóval könnyebb, mint a gyári, így a W3 csupán 1050 kilogrammot nyom, így prototípusba épített 300 lóerős motor is jobb gyorsulást eredményez, mint amire a 300 kilogrammal nehezebb gyári kupé 325 lóerős alapkivitele képes. A pontos adatokkal egyelőre adósak az építők, de annyit azért elárultak, hogy az autó képes átlépni a 300 km/h-t.
A W3 Triposto nem feltétlenül marad egyedi darab - a kanadai vállalkozás bárkinek hajlandó építeni belőle - de az ára miatt egész biztosan ritkaság marad: csak az átépítésért 250 ezer amerikai dollárt - napi árfolyamon számolva nagyjából 50 millió forintot - kérnek, és ebben még nincs benne a donorautó ára.