Stuttgartban elkészült a Porsche 911-es legújabb versenyváltozata, amely a gyáriak szerint jóval versenyképesebb közvetlen elődjénél.
A GT3 RSR 2009 teljesen átdolgozott motort kapott: a hathengeres boxer hengerűrtartalmát 3,8-ról 4 literre emelték, ám ezzel együtt a teljesítménye 465-ről 450 lóerőre csökkent, és a maximális nyomatéka is 430 Nm maradt. A Porsche szerint azonban így is gyorsabb, és könnyebben vezethető lesz az új modell a tavalyinál, legalábbis a legtöbb versenypályán, mivel az új motor alacsony fordulatszámon nagyobb nyomatékot ad le, mint papíron erősebb elődje. Ráadásul a kevésbé kiélezett motor megbízhatósága is javulhat, ami a hosszú távú versenyeken legalább olyan lényeges, mint a nyers teljesítmény.
Természetesen az autó más rendszereit is továbbfejlesztették: az átdolgozott karosszériaelemeknek köszönhetően javultak az autó aerodinamikai jellemzői, és az áttervezett szellőzőnyílásoknak köszönhetően már légkondicionáló berendezést is építhetnek a versenygépbe, ami egy hosszabb, nyári futamon jelentősen megkönnyítheti a versenyzők dolgát. Csökkentették a fékrendszer tömegét, és áttervezték a kábelezést is, amellyel újabb értékes kilogrammokat sikerült megtakarítani. További hasznos újítás, hogy a versenyautóba olyan elektronika is került, amely jelzi az optimális váltási fordulatszámot, így csökkenthetik a motor felesleges túlpörgetésének esélyét. Számos bevált alkatrészt persze megtartottak a tavalyi autóból, így a 2008-ban bemutatott hatsebességes szekvenciális sebességváltó, és a széles határok közt állítható futómű is érintetlen maradt az új szezonra.
A Porsche a 911 GT3 RSR-t privát csapatoknak szánja a GT2 kategória versenyeire, és az átalakításoktól azt várják, hogy a kategóriában egykor egyeduralkodó típus - amelyet mostanság egyre gyakrabban előznek meg a Ferrari F430-as versenyváltozatával - ismét riválisai elé kerülhessen a versenypályákon.