Tavaly még csak egyetlen LMP1-es prototípust indított a brit gyártó a legendás 24 órás versenyen, az idén azonban már két prototípus száll szembe a legyőzhetetlennek tűnő Audikkal és a villámgyors Peugeot 908-asokkal.
Az új versenygépeket ugyanúgy a cseh Charouz csapattal közösen építik, és versenyeztetik, mint tavaly, bár állítólag jelentős fejlesztésen ment át a Lola vázra épülő LMP1-es prototípus az előző szezon óta. Az Aston Martin DBR9 hatliteres V12-es motorjával felszerelt prototípus már tavaly is végigment a Le Mans-ban, és a 9. helyen ért célba, jócskán lemaradva a gyári Audi és Peugeot dízel-prototípusok mögött, az idén azonban egyértelműen az élmezőnybe való bejutás a cél. A gyári autók a Gulf Oil támogatásával indulnak neki az új szezonnak, ami egyfelől jelentős költségvetés-növekedést jelent, másfelől szerencsét hozhat, hiszen a múltban számos versenyautó ért el jelentős sikereket hasonló, világoskék-narancssárga színekben.
Az Aston Martin a gyári csapat felállításával egyebek közt 50 évvel ezelőtti kettős győzelmének szeretne emléket állítani: 1959-ben a DBR1/300-as megnyerte a Le Mans-i 24 órást Carroll Shelbyvel és Roy Salvadorival a volánnál, a második helyet pedig Maurice Trintignant és Paul Frere szerezte meg egy ugyanilyen sportkocsi volánjánál. A legszebb persze az volna, ha az Aston Martin meg tudná ismételni a fél évszázados diadalt, de erre viszonylag kicsi az esély a két jóval nagyobb költségvetésű gyári istállóval szemben.