A BMW lassan elkészül a Mini összes típusváltozatával - a nyitott John Cooper Works talán az egyik utolsó újdonság a rövid Mini alapjain, legalábbis a következő modellváltásig.
A márciusi Genfi Autószalonon bemutatkozó új típusváltozat lényegében már ismert elemek kombinációjából született: a kabrió karosszériát házasították össze az 1,6 literes turbómotor legerősebb, 211 lóerős, és 260 Nm csúcsnyomatékú változatával. stíluselemek is ismerősek lehetnek a zárt JCW változatról: szép, csíkos fényezés, elöl nagy légbeömlő a köztes hűtőnek, látányos küszöb- illetve sárvédő-toldatok, sportos használatra méretezett fékek és futómű-elemek és a vevő ízlése szerint 17 vagy 18 hüvelykes alufelnik. A legerősebb kabrió elkészítésével persze több munka járt, mint azt elsőre sejtenénk, hiszen a zárttól eltérő merevségű kabrió karosszériához kellett hangolni az autó jó néhány beállítását - nyilván ennek tudható be a késés a csukott JCW-hez képest.
Ezzel a modellváltozattal, és a két nemrég beharangozott alapkivitellel gyakorlatilag teljessé válik a Mini választék, így a márka mostantól teljes egészében a negyedik változat, a Crossmanként emlegetett magas, ötajtós Mini fejlesztésére koncentrálhat, amely várhatóan 2010-ben érkezik.