Néhány hónapig biztosan nem készül több a nagyobbik Hummer terepjáróból, de egyesek szerint az is lehet, hogy végérvényesen búcsúzik a szögletes terepjáró.
A Hummer márka eredeti tulajdonosa, az AM General, amely bérmunkában gyártotta a H2-eseket a General Motors számára, leállítja a gyártósort, és az itt dolgozó munkásokat is elbocsátja, vagy áthelyezi más részlegekhez. Azt egyelőre még a gyárban sem tudják pontosan, hogy mi lesz a típus sorsa: állítólag a GM részéről kérték a gépsorok leállítását, egyes források szerint csupán 20 hétre, másol szerint viszont egyszerűen eltűnik a kínálatból a H2-es. Így csak a kisebb fogyasztású, és olcsóbb H3-as maradna meg, amely iránt valamivel nagyobb kereslet mutatkozik. Ezzel alighanem csökkenne a Hummer vesztesége, de maga a márka jelképes méretűvé olvadna - gyakorlatilag egyetlen lépésre kerülne a megszüntetéstől.
A General Motors még tavaly szellőztette meg, hogy eladná a Hummer márkát, de úgy tudjuk, komoly érdeklődő mindeddig nem akadt. Ugyanakkor valószínűtlen, hogy a GM akár egy fillért is befektetne a márka fejlesztésébe most, amikor sokkal ígéretesebb Chevrolet és Cadillac modellek bemutatását is kénytelen pénz hiányában elhalasztani. Így nem nagyon látszik más kiút, mint a Hummer lassú megszüntetése: gyakorlatilag egy-két éven belül kiürülhet a modellpaletta, így a márka észrevétlenül eltűnhet a polgári járművek piacáról.
Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!