A ZF által fejlesztett új, nyolcfokozatú automata váltót hamarosan piacra dobja a BMW. Először a Hetes szériába építik be az új szerkezetet. A BMW azt állítja, a nyolcfokozatú váltónak nemcsak az előállítási költsége alacsonyabb, de gazdaságosabb is, és emellett dinamikusabb autózást tesz lehetővé, mint a jelenleg használatban lévő hatfokozatú automata. Az új váltó jobban hasonlít az aktuális M3-as dupla kuplungosára, mint az elődjére.
Klaus Draeger, a BMW fejlesztési vezetője az Automotive Newsnak elmondta, hogy a nagy autók esetében nem szeretnék a dupla kuplungos váltót használni, inkább a sima automata váltóra koncentrálnak: A nyolcfokozatú automata, amit a ZF-fel közösen fejlesztettünk, a kapcsolás idejét tekintve felveszi a versenyt a dupla kuplungos váltóval, de könnyebb, gazdaságosabb, valamint az ára is kedvezőbb. Draeger kifejtette, hogy a dupla kuplungos rendszerek nagyon bonyolultak, ezért drágák, ráadásul nehezek is.
A ZF új váltóját úgy találták ki, hogy nemcsak a hátsó-, hanem az összkerékhajtású autókba is be lehessen szerelni, ezért a BMW-k mellett több Audiban is találkozunk majd vele. A plusz fogaskerekeknek köszönhetően a váltó minden sebességtartományban könnyebben megtalálja az ideális motorfordulatot, ezért gazdaságosabbá teszi az autózást. Hogy még gazdaságosabbá tegyék, az új váltóba beépítették a stop-start rendszert is.
A BMW tesztjei alapján az új váltó fogyasztáscsökkentő hatása benzin esetén 3, dízelautóknál pedig 6 százalék, legalábbis ennyivel fogyasztottak kevesebbet az új váltóval szerelt BMW-k azoknál, melyekben a jelenlegi hatfokozatú automata dolgozott.