Egy homályos kémfotón ugyan már láttuk, de titkon reménykedtünk benne, hogy csak átverés a Clio új orra. Nem az.
A Renault nyilvánosságra hozta a Clio III Phase 2 jelzésű újdonság fotóit. A képeken az új GT verzió látható, amelyről egyelőre nem is árultak el többet - bár úgy néz ki, 1,6 literes, 130 lóerős szívómotorral érkezik - de a lényeg nem is a típusváltozat, hanem a felújítással kapcsolatos változtatások. Bár szokványos ráncfelvarrásról van szó, azaz csupán néhány műanyag elemet cseréltek ki a tervezők a lehető legkisebb költséggel, mégis sikerült alapvetően megváltoztatni a Clio karakterét.
Eltűntették a fényszórókból kiinduló két fél-hűtőrácsot, helyette középen egy alig kétujjnyi mosoly-nyílást vágtak a Renault jelvény alá, ez alatt pedig egy óriási, trapéz-forma légbeömlő éktelenkedik. Ez önmagában még nem lenne szokatlan, de az alsó beömlő mellett kétoldalt lépcsővel folytatódik a forma, a lökhárító, a lámpák és az oldalsó fémlemez találkozásánál pedig nem illeszkednek a vonalak. Eddig, ha nem is volt különösebben érdekes, legalább harmóniát mutatott a Clio eleje, de az új változat egyszerre bugyuta és zilált, valahogy olyan, mint egy túltáplált rágcsáló. A hivatalos verzió szerint az új Mégane-hoz igazítják a Clio karakterét, de lehet, hogy kár volt ezzel próbálkozni - nehezen tudjuk elképzelni, hogy tömegeket hódít majd meg ezzel a hörcsögarccal.
Más szögekből nézve az autót sokkal kevésbé szembeszökőek a változások. Hátul a korábbitól eltérő színezésű lámpaburák, a fényezetlen műanyag koptatóbetétek hiánya és a lökhárító eltérő domborulatai jelzik, hogy a felújítás utáni modellt látjuk. Oldalt is az autó színére fényezték a műanyag sávokat, és mintha a tükörházakon is igazítottak volna, de ezek a részletek nem befolyásolják döntően a látványt.
A gyári sajtóközlemény nem is nagyon foglalkozik a külső felújítás kérdésével, sőt, adatokkal sem traktál: a legtöbb szó az új, integrált Carminat TomTom navigációs rendszerről esik benne, amelyet 500 euró alatti áron kínálnak majd, 5,8 hüvelykes kijelzővel. A beépített szerkentyű állítólag forgalomsűrűséget, traffipax-mérőpontokat és sebességkorlátozási információkat is közvetít, ami kiváló, bár talán érdekesebb lett volna megtudni, hogy milyen nagyobb változások várhatók még a Clio sorozatban.