A kompakt furgonnal kezdődik a Ford modellpalettájának globalizálása: ez az első olyan modell, amelyet Európában és az Egyesült Államokban lényegében azonos formában kínálnak majd.
A Ford tervezői persze igazítottak a Connecten: kissé átformálták az orrát, hogy jobban passzoljon a gyártó amerikai kínálatába, és az Európában népszerű dízelek helyett egyféle benzinmotorral – egy kétlitere, 136 lóerős négyhengeressel – lesz kapható. A típus így is meglehetősen takarékosnak számít majd odaát a maga 9,8-11,8 literes fogyasztásával 100 kilométeren, főleg ahhoz képest, hogy a magasított raktér befogadóképessége 3,8 köbméter, és a kétszárnyú hátsó ajtók akár 270 fokban is kihajthatók.
21 ezer dollár körüli áron kínálják majd a kis furgont, ami ugyan vagy kétezer dollárral több, mint az egyetlen hasonló méretű rivális, a Chevrolet HHR alapára, ugyanakkor a Ford szögletes modellje egyértelműen praktikusabb, mint a GM típusa, amely nagyjából fele akkora rakteret kínál hasonló alapterületen.
A Fordnál eddig csak beszéltek a kínálat globalizálásáról, a Connect furgon az első jele annak, hogy meg is valósulhat ez az elképzelés. A későbbiekben más típusok is csatlakozatnak a globális kínálathoz: a Fiesta, és a Focus következő generációja már biztosan eljut Észak-Amerikába, később pedig a Mondeót és az amerikai Fusion sorozatot is egyetlen autóval válthatják ki.