Kissé talán megkésve, de végre megérkezett a 9-3 kombi terepjárósított változata - hosszú ideje az első Saab-újdonság, amelynek van némi esélye az eladások növelésére.
A GM-től épp váló márkánál lényegében csak a már meglevő technológiát használták fel új variációban. Az XWD összkerékhajtás jó ideje elérhető, ahogy a 9-3-as kombi kivitele is, így csupán néhány látványos, fényezés nélküli műanyag elemre és a szokásosnál nagyobb hasmagasságot biztosító futóműhangolásra volt szükség. Eddig ezt a receptet elsősorban nagyobb modellek, így az Audi A6-oson alapuló Allroad vagy a Volvo XC70-es esetében alkalmazták, de úgy néz ki, rövidesen egy számmal lejjebb is zsúfolt lesz a piac. A 9-3X-nek a szintén az ez évre várható Audi A4 Allroaddal is meg kell küzdenie, nem beszélve a Subaru Foresterről, amely szintén a közelmúltban újult meg.
A 9-3X kétféle kivitelben lesz kapható. Aki csak a stílusa kedvéért választaná, annak elég lehet a 20 mm-rel megemelt fronthajtású változat, de lesz összkerékhajtású kivitel is, 35 mm-rel megemelt karosszériával. A motorválaszték kéttagú lesz: a benzines modellekbe kétliteres, 210 lóerős turbómotor kerül - ehhez kötelezően jár a négykerék-hajtás - míg a dízeles változat a Fiat 1,9 literes, 180 lóerős ikerturbós négyhengeresét kapja meg. Mindkét motorhoz választható hatfokozatú kézi vagy automata váltó.
A bemutatót a márciusi Genfi Autószalonon tartja a Saab, a gyártás pedig az év közepén indul.