Az első fotók után megérkezett a hivatalos sajtóanyag is: gyári képek, és néhány adat a BMW formabontó tanulmányáról.
Képekről nehéz megítélni, valójában mekkora is egy autó. Mi is kisebbnek gondoltuk a BMW PAS-t, amely most 5 Series GT Concept néven mutatkozik be, pedig jól tudtuk, hogy a típusjelzés átverés: ez voltaképpen a 7-es sorozat lerövidített, ötajtós változata. A számokat ismerve azonban egy monstrum sejlik fel a képzeletünkben. Csak a tengelytáv 3,07 méter, az autó teljes hossza pedig 2 mm híján öt méter. Ráadásul széltében 1,901 métert foglalna tükrök nélkül, azokkal együtt viszont 2,207 méternyi hely kell, hogy elférjen az autó. Ekkora járműben persze elég kell legyen a hely - és valószínűleg elég is - bár a csomagoknak már messze nem jut annyi, mint képzelnénk. A stílus kedvéért bevetett bogárhátú tetővonal és a komplikált futómű lehet a ludas, de a tologatható hátsó üléssor mögött 430 és 570 liter között változik a hasznos térfogat, ami egy ekkora monstrumtól igazán nem sok, ahogy az ülések ledőntésével adódó 1,65 köbméter is azt mutatja, lehetett volna még csiszolni a helykihasználáson. Összehasonlításképp: a drabálisabb külsejű, de rövidebb (4,94 m-es) és ugyanilyen széles Mercedes R osztályba 600-tól 2000 literig pakolhatók csomagok.
Lehet persze, hogy a BMW-nek van igaza, hiszen 570 liter öt személynek bőven elég hosszú utazásokra is, és cserébe a GT sokkal személyautó-szerűbb jelenség, mint az R osztály - lehet, hogy épp ettől van esélye elkerülni a csúfos bukást, amit vetélytársának már át kellett élnie. Az persze nehéz kérdés, hogy a BMW megtalálja-e az elképzelt vásárlórétegét: olyan jómódú, családos embereket, akik az 5-ös BMW-nél tágasabb, de a 7-esnél kicsivel rövidebb autót keresnek, és lenyelik a klasszikus ötajtós formát, amit eddig jóformán csak olcsó családi nagykocsik viseltek. Komoly lutri ez a müncheniek részéről, hiszen a GT luxusautónak nem elég elegáns, BMW-nek meg nem elég sportos. Talán ezért is tanulmány még, hiszen így van egy utolsó esély visszatáncolni, mielőtt a présgépek elkezdik ontani a karosszérialemezeket, és végleg odaveszne a gyártás beindításához szükséges sok millió euró.
Most még heteik vannak a gyáriaknak, hogy adatokat gyűjtsenek a fotók alapján a várható fogadtatásról, mielőtt élőben is kiállítanák a típust a Genfi Autószalonon, aztán további hónapokig elemezhetik a kiállítás-látogatók véleményét és a szaksajtót, hiszen a szériaváltozat csak az ősz folyamán érkezik - persze ha eléggé tetszik a közönségnek.