Az új 500-ason is ugyanazzal a megoldással találkozhatunk, mint egykori névrokonain: csak a tető belső részét és a hátsó ablakot helyettesíti vászon, az oldalsó tetőkeretek azonban a helyükön maradnak.
A Genfi Autószalonon bemutatkozó újdonság persze nem csak a dicső múlt emlékére lett ilyen fél-kabrió, hiszen ezzel a megoldással anélkül nyithatták ki az 500-ast, hogy a váz merevségét teljesen feláldozták volna, és vaskos alvázmerevítéseket kellene beépíteni. Így az 500C-t olcsóbb gyártani, mintha teljes értékű kabrió volna, és a túlsúlya is kisebb, mintha a teljes tető hiányzott volna. Mindezzel nem is volna baj, de abban már nem vagyunk egész biztosak, hogy a hátul kifordított zsebként kilógó összehajtott tető nem riasztja majd el a vásárlókat. Cserébe a vászontető teljes értékű hátsó ablakot tartalmaz, így csukott állapotban jól kilátni hátra – nem úgy, mint nyitott állapotban, amikor pont a hátsó ablak helyére csuklik a tető.
Az 500C az Abarth változatok turbómotorjai kivételével az összes, a típusban rendszeresített négyhengeressel elérhető: 1,2 literes, 69 lóerős és 1,4 literes, 100 lóerős benzinessel, illetve a 75 lóerős, 1,3 literes JTD dízellel. Úgy néz ki, a tavaszi bemutató ellenére a Fiat épp elszalasztja az idei kabrió-szezon nagyobb részét a típussal, mivel a forgalmazás csak a harmadik negyedévben indul.