A Mercedes egyetlen valódi terepjárója luxusmodellként és munkagépként egyaránt bevált, ezért a gyártó mindkét változatból készít egy-egy limitált sorozatot a típus 30. születésnapjára.
Az Edition30.Pur nevű modell a régebbi, hosszú tengelytávú, W461 kódjelű karosszériára épül, amelyet a Mercedes ma már elsősorban katonai megrendelésre gyárt. Ez a változat, amely a G280 CDI alkatrészeire épül, valódi munkaterepjáró, amely szinte bármilyen talajon boldogul. A Pur ennek megfelelően 16 hüvelykes lemezfelniket és terepgumikat, valamint rugalmas műanyag sárvédőíveket és masszív alsó védőlemezeket visel, viszont nélkülöz minden felesleges luxust.
A másik jubileumi kiadás, az Edition30 más filozófiát képvisel: ez igazi közúti luxusterepjáró, amely alkalomadtán ugyan az épített utakat elhagyva sem jön zavarba, de elsődlegesen civil használatra tervezték. Itt már az újabb, W463-as karosszéria hosszabbik változatát alkalmazták a tervezők, kapcsolható helyett állandó összkerék-hajtással, és a G500-as nagy teljesítményű V8-as motorjával. A típushoz masszív tetőcsomagtartó, alufelni-garnitúra és kényelmesebb belső kialakítás jár.
A G osztály, bár egyike a legrégebben gyártásban levő modelleknek, egyelőre a Mercedes kínálatának része marad. A cég vezetői korábban úgy nyilatkoztak, hogy legalább 2012-ig folytatják a gyártást, de azon sem csodálkoznánk, ha a típus megérné a 40. születésnapját, hiszen a típus iránti kereslet nemigen lankad - vagy legalábbis nem jobban, mint ahogy a gazdasági környezet indokolja - viszont egy új konstrukció sem hozna sokkal több vásárlót, hiszen egy viszonylag szűk rétegnek szóló modellről van szó.